joi, 20 iunie 2013

Rasina transparenta pentru bijuterii - Transparent resin - E-30

Turorial Rasina E-30 - Efect de apa
Rasina transparenta pentru turnare care are cele mai mari avantaje:
- nu miroase !
- nu aveti probleme cu uscarea !
- ideal pentru turnare de piese mici, cabochoane, pentru realizarea bijuteriilor unicat


          E-30 este o rasina epoxidica  bicomponenta, transparenta, cu timp mare de lucru (6-8 ore), cu raport de amestec 100:60 (dupa greutate) si care nu miroase.

Aveti mai jos materialele folosite, care le puteti cumpara (in limita stocului disponibil), dand un click pe denumirea produsului:

- Pale gold TRO-COL 20 ML – Schmincke,
- clesti de crab, scoici,
- spatula pentru acestec, pahare de plastic, pahar din cauciuc siliconic.,
- cantar electornic


Am ales sa torn o serie de piese cu incluziuni si diversi pigmenti.

Am amestecat 50 gr de componenta A cu 30 gr de componenta B. Am omogenizat cu spatula metalica amestecul si l-am turnat prin picurare in matrite, pana la nivelul dorit.  Daca se aplica aer cald, rasina devine mult mai fluida (acest aspect se poate exploata pentru a se obtine diverse efecte, combinatii, etc).


 In rasina aplicata am adaugat pigmenti si incluziuni de foita. De mentionat ca in acest stadiu, rasina este lichida, astfel ca piesele mai grele ce se doresc a fi incluse in rasina le-am introdus la 3-4 ore de la omogenizare, atunci cand vascozitatea amestecului a crescut si nu a permis scufundarea pieselor (in acest stadiu, rasina poate fi modelata, daca se doreste, cu un instrument metalic, astfel incat sa se obtina relief de valuri).




Dupa 8 ore am procedat la turnarea celui de-al doilea strat de rasina cu pigmenti diferiti.




Piesele finale dupa 24 ore de la turnare:





  
Acest tip de rasina, se preteaza pentru piese mici (grosime de pana la 3 cm), piese ce au fatete (nu necesita tratament termic pentru intarire), nu miroase si nu este lipicioasa, nu necesita lacuire. Un substitut excelent pentru Cristallo SC-22.
  
  Piesele pot fi gaurite, frezate, slefuite cu hartie abraziva, sau matuite accidental/intentionat cu dizolvanti, insa o pensulare a unui nou strat de amestec de rasina peste zona prelucrata, reda luciul si transparenta (nerecomandat in cazul pieselor fatetate, caci se pierd fatetele).


Spor la treaba !

Multumim autorului acestui tutorial:
Florin Borduz
daca dati click pe numele autorului veti putea vedea si cumpara produse finite unicat, minunate !

112 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Ms scusati o intrebare mie imi trebuie sa fac matrita din silicon din ce materiale se face multumesc catalinnasuescu@yahoo.it

      Ștergere
    2. Buna ziua, matritele din silicon se realizeaza din cauciuc siliconic bicomponent. Va rugam sa studiati, sa cititi descrierile si tutorialele disponibile la cauciucurile siliconice pe care le comercializam - aici:
      http://www.complexart.ro/cauciuc-siliconic/

      Ștergere
  2. Avand timp de lucru asa mare, reactioneaza cumva cu plantele presate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu - nu reactioneaza cu plantele uscate! :)

      Ștergere
    2. nu reactioneza , doar le modifica culoarea :)

      Ștergere
    3. In ce sens ? Inspre rau ? Le deterioreaza ? Sau arata ok . Ne intereseaza cat mai multe detalii. Aceste informatii poate ii vor ajuta si pe altii. Multumim.

      Ștergere
    4. Nu toate plantele reactioneaza bine cu rasina. Unele devin maronii altele isi modifica nuanta. Ca sa fiti siguri ca vor ramane culorile testati plantele. Cele colorate artificial cu siguranta raman dar cele naturale nu toate.

      Ștergere
  3. De unde se poate procura...?
    Ce pret estimativ are
    Multumesc
    GC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie chiar la inceputul tutorialului de unde se poate cumpara, sub prima poza, daca dati click pe cuvantul "Rasina E30" va trimite direct pe site-ul nostru - www.complexart.ro - unde veti putea vedea toate cantitatile disponibile a acestei "rasini E30 - Efect de apa" - si toate preturile. Oricum am sa va dau un link cu cea mai mica cantitate disponibila :) - http://www.complexart.ro/rasina-efect-de-apa-e-30-800-gr.html

      Ștergere
  4. dintre toate incercate, acest tip de rasina a fost cea mai buna, se ucreaza mult mai usor decat cu cristalo si se usuca perfect in compartie cu lacul sticlos, adica fara denivelari si alte imperfectiuni. totusi am avut o mica problema in acelasi amestec am turnat mai multe medalioane si jumatate din ele, primele nu s-au uscat deloc in timp ce jumatate sunt perfecte, oare cu ce am gresit? sa nu fi amestecat suficient de mult componentele la inceput? sau ar trebui sa las amestecul un cateva minute inainte sa incep sa-l folosesc?

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua.
    Intradevar, in comparatie cu alte tipuri de rasini transparente, E-30 este cel mai bun.
    Am intalnit si eu situatia in care nu s-a intarit prima turnare din amestec, insa am realizat ca nu am amestecat bine. Va recomand sa nu va grabiti cand faceti omogenizarea, caci nu se "coaguleaza repede" ca si rasina Cristallo, astfel ca aveti suficient timp pentru a da bine cu spatula pe peretii si fundul recipientului de amestec, incet, fara a crea multe bule. Daca amestecati incet, permiteti componentelor sa se combine.
    Spor la treaba !!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim ptr. raspuns Florin :)
    Si felicitari pentru minunatele lucrari pe care le faceti:
    https://www.facebook.com/FireflyDream

    RăspundețiȘtergere
  7. Folosesc si eu acest tip de rasina si am fost foarte multumita de rezultate. La ultimele doua turnari, insa, suprafata nu a mai ramas transparenta si sticloasa, ci s-a matuit. Am turnat rasina ca de obicei, direct in bazele metalice. Stiti cumva care ar putea fi cauza?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua.
      Incep cu o intrebare si anume: matuirea este la suprafata sau in profunzimea materialului turnat?
      Dati-mi cat mai multe detalii despre piesa executata (baza e pictata, incluziuni de diverse materiale/obiecte, se realizeaza dom din rasina,etc?)
      Din pacate nu am intalnit acest fenomen, niciodata, din turnare.
      Din experiena mea cu aceasta rasina, pot spune ca matuirea poate aparea in urmatoarele situatii:
      - daca sprafata pe care se aplica rasina nu este curata (contine praf, urme de alcool, acetona, grasimi, vopsele insuficient uscate,etc)
      -daca a ajuns apa in contact cu rasina, sau se afla pe baza,
      - daca pe suprafata exterioara a rasinii in curs de intarire/maturate s-au aplicat voit/accidental lacuri pe baza de alcool, diversi solventi, grasimi,
      -vasul de amestec si/sau spatula pentru amestecare au fost contaminate cu alte substante.


      Ștergere
    2. Buna ziua,
      Va multumesc pentru raspuns. Matuirea este doar la suprafata si am observat si prezenta unor cute fine (ca si cum s-ar strange rasina spre mijlocul bazei). Am folosit baze metalice pe care le-am pictat (nu am turnat rasina imediat, am lasat bazele peste noapte la uscat), iar ca si incluziuni am folosit flori presate si piese de ceas. Matuirea si incretirea rasinii a aparut mai ales deasupra incluziunilor. Am incercat sa recuperez din piesele create, le-am slefuit ca sa dispara cutele si m-am gandit sa mai aplic deasupra un strat subtire de rasina, sa vad ce se intampla.

      Ștergere
  8. La includerea in rasina a pieselor metalice asigurati-va ca sunt bine degresate, in special unele mecanisme de ceas, arcuri, suruburi, piulite, diverse angrenaje. In cazul plantelor uscate, pe suprafata acestora pot ramane urme de polen sau praf (in cazul plantelor cu vechime mare).
    In cazul rasinii E-30 nu am intalnit incretire niciodata, insa, daca veti mai intalni o asemenea situatie si veti reusi sa depistati cauza, va rog sa o postati in aceasta sectiune. Va fi de folos tuturor.
    Atentie!! E-30 este o rasina epoxidica, iar in stare lichida, este posibil sa interactioneze din punct de vedere chimic, cu unele vopsele, chiar daca acestea s-au intarit, afectand aspectul piesei finale!!!
    O zi buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      Revin cu o completare. Am reusit sa recuperez bijuteriile defecte. Am smirgluit suprafata pana cand cutele au disparut compet, dupa care am aplicat un nou strat de rasina. La final, piesele au iesit foarte bine, lucioase si transparente. Nu am reusit inca sa descopar cauza, dar am observat ca doar bijuteriile turnate in bazele metalice au avut aceste defecte (incretire, matuire si la unele am observat niste urme fine pe suprafata, parca ar fi urme de grasime) . Cu piesele turnate in mulaje siliconice nu am avut probleme. Voi incerca sa degresez bazele metalice inainte sa torn rasina si sa schimb vopselele.

      Ștergere
  9. Buna ziua,
    As dorii sa aflu daca produsul este toxic? Daca ai vrea sa il folosesti in confectionarea unui recipient pentru apa.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua - din pacate nu avem inca aceste informatii - in primul rand este pentru decoratiuni. Ce stim este ca nu miroase ca si alte rasini transparente si ca nu este toxic sa se lucreze in camera cu el - dar ptr a se consuma ulterior mancare sau lichide din recipiente fonfectionate din acest material nu stim, nu vrem sa ne pronuntam si nu avem nici un certificat special alimentar ptr. acest produs.

      Ștergere
  10. Buna ziua!
    Eu as dori sa pastrez niste decoratiuni realizate din zahar (pt botezul fiului meu) - credeti ca acest tip de rasina ar fi potrivita?
    Le pot da cumva cu pensula pt a capata un strat protector (mai dur) sau trebuie neaparat puse in matrita?
    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Nu, ca si un strat protector va recomandam - glazura la rece, lac sticlos de la Pentart - aveti link cu tutorialul aici:
      http://creativhobby.blogspot.ro/2012/01/glazura-la-rece-lacul-sticlos-de-la.html
      - si puteti cumpara de aici:
      http://www.complexart.ro/rasina-epoxidica-lac-sticlos-30-15-ml-pentart.html

      Ștergere
  11. Multumesc!!! Revin cu rezultatele, pe pagina lacului :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar puteti incerca si cu un lac mai ieftin dar care nu este asa de rezistent la apa ca cel de sus: http://www.complexart.ro/lac-darwi-vernis-gloss-30-ml-0792.html - dar oricum lacul - rasina bicomponenta este foarte bun !

      Ștergere
  12. Buna ziua,

    am incercat si eu aceasta rasina. Eu nu am mai lucrat cu rasina pana acum si am o intrebare referitoare la timpul de uscare. Tin sa mentionez ca am turnat cabosoane si bijuteri mici. In instructiuni scrie ca timpul de uscare este de 48 de ore, iar in acest articol apare o imagine cu piesele dupa 24 de ore. Pot sa le scot din matrite la 24 de ore fara sa se detrerioreze?? Ar fi minunat, pentru ca sunt foarte curioasa de rezultat :)
    Va multumesc anticipat pentru raspuns!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua.
      In tutorial am specificat timpul de 24 ore pentru ca, practic, la o temperatura de 23-25 grade C , acesta este timpul minim pentru intarire (prin intarire ma refer la faptul ca o piesa turnata din rasina, poate fi extrasa din mulaj dupa 24 ore, insa nu recomand prelucrarea prin slefuire, frezare decat dupa 48 ore, caci este "gumoasa", si poate incarca uneltele de aschiere). De exemplu, daca veti turna o lentila din aceasta rasina, iar dupa 24 de ore o veti putea extrage din mulaj, veti putea sa o deformati manual astfel incat sa ii modificati planeitatea, creind falduri pe margini, puteti indoi lentila,etc.
      Maturarea completa are loc in cel mult 48 ore (daca s-a omogenizat corect amestecul iar piesa nu depaseste o grosime de 3 cm), insemnand ca piesa este complet rigida,putand fi taiata, frezata,slefuita,insa nu mai poate fi indoita.
      Feriti amestecul turnat de umiditate si praf pe perioada polimerizarii.
      O zi buna.

      Ștergere
  13. Buna ziua ,as dori sa confectionez si eu bijuterii .as vrea sa fac cabochoane cu flori uscate,plante naturale si alte accesorii.
    Ce imi recomandati ? ( daca se poate pentru prima data as vrea ceva mai ieftin,sau in cantitate mica,doar sa vad daca imi ies)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun aziua,
      Aceasta rasina este foarte buna ptr cabochoane si v-o recomandam cu incredere - eventual daca doriti sa incercati cantitate mai mica si mai ieftin puteti incerca rasina monocomponenta de la Stamperia: http://www.complexart.ro/ken03mg-rasina-acrilica-monocomponenta-35-ml-stamperia.html
      - este mai simplu de lucrat, dar nu este acelasi lucru a si E30.

      Ștergere
  14. La ce temperatura se deformeaza rasina E-30? Dupa intarire se poate aptopia de o sursa de caldura, de exemplu un bec?

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna ziua.
    Detalii tehnice despre caracteristicile rasinii (inclusiv temperatura de deformare) gasiti in fisierul PDF de la pagina produsului.
    Da. Se poate apropia de sursa de caldura exemplificata de dumneavoastra.

    RăspundețiȘtergere
  16. Am testat si eu cele doua rasini, intradevar sunt diferente, avantaje etc. E-30 nu are miros, parca se usuca mai repede decat CRYSTALO. Am reusit sa fac piese frumoase din E-30, dar am o intrebare. Am turnat piesele in matrite de silicon si plastic ordinar, o paleta de pictura. Din formele de silicon, au iesit piesele mate, din paleta de pictura, super transparent si lucios. La piesele turnate in matritele de silicon, numai partea superioara este lucioasa, partea de contact cu matrita, mata. Acum intrebarea: Sunt voite aceste matuiri la matritele din silicon ? ( care sunt si foarte scumpe ) Multumesc de raspuns !

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna.
    Am intalnit situatii in care in unele matrite piesele iasa mate (se pare ca nu stergeam bine mulajele de uleiul continut sau erau particule mici de praf), insa acest aspect se remediaza usor prin pensularea unui strat de rasina sau lac, dupa extragerea piesei. Un alt motiv care poate duce la matuire poate fi umiditatea matritei (incercati ca dupa spalare cu apa calduta sau lasati mulajul la uscat la temperatura camerei sau stergeti cu un material care nu lasa scame). Dupa folosire impachetati mulajele intr-o punga pentru a le feri de praf.

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua. Am vazut niste tablouri in care picaturile de apa sunt 3D (gen ploaie, stropi etc). Ma intrebam prin ce tehnica si cu ce mijloace se face asa ceva. As dori sa achizitionez un produs care sa ma ajute in acest sens. Descrierea tablourilor spune ca sunt reealizate in wet style painting.... Aceasta rasina ar fi de ajutor sau imi puteti sugera alt produs?! Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Va recomandam alta rasina care o comercializam si care s-ar potrivi ptr. tehnica despre care ati spus.
      AVETI LINK MAI JOS:
      http://www.complexart.ro/rasina-epoxidica-lac-sticlos-30-15-ml-pentart.html

      Ștergere
  19. Buna ziua,
    Puteti sa imi spuneti care ar fi echivalenta in ml pt cele 2 solutii? Am nevoie de cantitati mici si mi-ar fi mai usor sa masor in ml, cu o seringa.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna ziua,
    Puteti sa imi spuneti echivalenta in ml pt cele 2 solutii? Am nevoie de o cantitate mica de rasina si nu am cantar atat de exact la grame si miligrame asa ca mi-ar fi mai usor sa masor in ml, cu o seringa.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua.
      Dupa cum scrie in fisierul PDF al produsului, densitatea componentei A este de 1,15 gr/ml ( este gresit tradus prin Google translate in gr/l ),iar densitatea componentei B este de 1,03 gr/ml.

      Ștergere
  21. Imi puteti spune, va rog, daca as vrea sa dau o gaura, sa pun o za pentru a face un pandantiv, cu ce as putea gauri rasina? Sau este o alta procedura? Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua.
      Rasina o puteti gauri cu un burghiu de 1,5 - 2 mm (depinde de grosimea sarmei din care e confectionata zaua) . Unealta ce va poate fi de folos gasiti aici : http://www.complexart.ro/trusa-pentru-gravat-gaurit-si-frezat-proxxon-28515.html
      O zi buna.

      Ștergere
  22. Cu ce trebuiesc spalate ustensilele, paharul in care s-a facut amestecul etc? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua.
      Ustensilele metalice (spatule, chiurete,etc) le spalam cu acetona concentrata ( nu le refolosim cel putin 30 minute dupa stergere).
      Paharul se poate curata in urmatoarele moduri:
      1. Fie se adauga mai multa rasina si se lasa la intarit ( ulterior, piesa obtinuta se extrage, se poate freza, slefui si lustrui intr-o piesa finita), sau..
      2. Lasati sa se intareasca stropii, apoi ii eliminati cu grija cu spatula, dupa care spalati cu apa calduta si sapun ..... si iarasi stergeti cu o carpa, laveta uscata, ce nu lasa scame. De mare ajutor in curatirea articolelor din cauciuc sunt acele lavete pentru stergerea ochelarilor, sau piele de caprioara folosita la stergerea geamurilor de autoturism.
      Dupa stergere, aplicati ulei siliconic si puneti paharul la pastrat intr-o punga , ferit de praf pentru 18-24 ore. A doua zi, daca nu s-a absorbit tot uleiul siliconic si au ramas stropi (daca se pensuleaza prea mult ulei se intampla asta), stergeti acei stropi si lasati cca. 15-20 minute paharul expus la aer.
      Atentie!!! Nu va recomand sa faceti amestecuri repetate de rasina cu pigmenti diferiti, succesiv. Personal folosesc cate 5-8 pahare/zi pentru turnari diferite, combinate si folosim metoda 1 de curatare.
      O zi buna.

      Ștergere
  23. Ce adeziv recomandati pentru a lipi baza de inel pe rasina? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca trebuie lipita, puteti folosi:
      http://www.complexart.ro/dc10p-adeziv-pentru-bijuterii-23-gr-stamperia-.html
      sau.. http://www.complexart.ro/colla-epoxi-5-min-100-gr-adeziv-epoxidic-rapid-prochima.html
      Daca baza are platou cu margine/bordura mai pronuntata, puteti turna direct rasina in platou caci se prinde ( in functie si de ceea ce ati folosit pe platou : poza, pigment+rasina, etc aceasta poate sa tina sau nu) . Lucrarile noastre sunt facute cu rasina combinata cu pigmenti, la baza, urmata de incluziuni apoi turnare rasina pentru a obtine dom.

      Ștergere
  24. Am incercat si eu rasina E30. Intr-adevar nu miroase si nu sunt probleme cu uscarea, insa la mine au fost probleme cu bulele de aer. In momentul in care amesteci cele doua componente se formeaza bule de aer, iar daca torni rasina in matrita raman bulele formate. Se poate face ceva in privinta aceasta? Alta problema ar fi: oricat de bine spal matritele de silicon, le las la uscat , nu este absolut nicio urma de impuritate si cu toate acestea bijuteriile ies mate si trebuiesc lacuite. Am turnat in jur de 30 de matrite si toate au iesit mate pe latura care a avut contact cu matrita. Partea de sus a iesit perfecta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.
      Urmeaza sa realizam un tutorial video in care sa aratatm cum se lucreaza cu rasina E 30, pentru a se evita capturarea bulelor de aer in piesa.
      Precizati-mi ce fel de mulaje/ matrite folositi.

      Ștergere
    2. Lucrez cu matritele cabochon disponibile aici http://www.complexart.ro/mulaje-matrite-cabochon/, am toate formele aproape.

      Ștergere
    3. Ok, am inteles.
      Matritele ce se preteaza pentru E30 sunt cele cu specificatia in text ca sunt lucioase/superlucioase (alaturi de cele fatetate).
      La obiectele turnate din Cristallo in matritele cu forme geometrice, tratamentul termic aplicat cu pistolul de aer cald asigura, pe langa o intarire mai rapida, o lichefiere a suprafetei cabochonului conferindu-i un aspect lucios. Modelele originale dupa care au fost turnate mulajele cu forme geometrice au fost realizate manual, pe vremea cand se introducea in tara ,rasina de incluziune esterica (nu s-au copiat lentile, cabochoane de alta origine,etc...si sunt cu imperfectiuni).
      Dupa cum probabil ati observat, deja se inlocuiesc cu modele lucioase ( de exemplu PTRT4 nu se mai produce si este inlocuit de PTRT7), pentru a fi compatibile cu orice tip de rasina.
      Puteti obtine in mulajele detinute, piese lucioase, turnate din E30, insa va rog, asteptati putin sa realizez tutorialele video. Daca doriti sa experimentati intre timp pe o piesa sau doua, va recomand safaceti astfel: la 10-12 ore de la turnarea E 30 (cand piesa este suficient de solida pentru a fi extrasa prin basculare ), extrageti cabochonul si aplicatii cu pistolul cateva jeturi de aer cald pe suprafata ( se va lichefia si se va limpezi).
      NU neglijati tretinerea mulajelor cu ulei siliconic, pentru prelungirea duratei de viata.
      Cu stima!!

      Ștergere
    4. Multumesc frumos pentru raspuns. Cam in cat timp vor fi gata tutorialele? Ma intereseaza foarte tare cum se pot scoate bulele de aer. Am cumparat rasina de 320g pentru teste pe care am si terminat-o, acum am luat la 800g pentru a incepe treaba. Mi-ar fi de mare ajutor acele tutoriale. Multumesc

      Ștergere
    5. In cel mai scurt timp posibil, voi face cateva tutoriale pentru anumite probleme aparute in lucrul cu rasina. Momentan trebuie sa editez tutorialele filmate deja si sa le ¨dau drumul¨, pentru difuzare.
      O zi buna.

      Ștergere
    6. Daca aveti nemultumiri legate de produse va rugam sa nu le expuneti aici public, ci sa ne scrieti un e-mail pe adresa:
      contact@complexart.ro
      - pentru a rezolva orice problema intre parti
      - si de asemeni va rugam tot pe e-mail sa ne trimiteti si niste poze sa vedem mai exact cum arata produsul finit ptr. a vedea mai bine problemele aparute si cum pot fi ele rezolvate
      Cu stima,
      Septimiu
      www.complexart.ro

      Ștergere
  25. Buna ziua ,
    CE RASINA SE POATE APLICA LA PLACA DIN POLISTIREN EXTRUDAT
    50CM X 50 CM
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua ,

    Ce rasina se poate aplica la placa din polistiren extrudat 50 x 50 cm

    cu multumiri .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Special ptr. protectia si rezistenta polistirenului este - DURALOID
      Link mai jos:
      http://www.complexart.ro/duraloid-coatplast-1-kg.html

      Ștergere

  27. Domnule Septimiu ,

    Pentru protectia si rezistenta polistirenului daca folosesc - DURALOID
    aceasta rasina este ecologica si foarte rezistenta la lovituri mecanice puternice si ascutite (exterior-interior), raze UV. ,se poate folosi in industria alimentara , si pentru locuinte umane .

    In asteptarea raspunsului d-voastra va asigur de intreaga stima .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, nu cred ca este un material ecologic :( Nici polistirenul nu este ecologic, de ce Duraloid ar putea fi...?

      Ștergere
  28. buna ziua

    as vrea sa imi torn niste placute din mosaic colorat de marmura cu grosimea de 1 sau 2 cm cu care sa plachez peretii dormitorului si eventual niste blaturi de masa si vreo 2 chiuvete din acelasi material . va rog mult sa imi spuneti daca pot folosi aceasta rasina transparenta sau oricare alta pe care o pot cumpara de la dumneavoastra .

    multumesc mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua.
      Puteti realiza astfel de lucrari cu acest tip de rasina, atata timp cat nu veti depasi grosimea de 3 cm/ strat turnat. O alternativa mai buna ar fi rasina TransluxD 150 deoarece, daca amestecati, sa spunem, 250 gr de rasina, aceasta are proprietatea de a se autodegazeifica (elimina singura bulele de aer). Aici aveti link-ul : http://www.complexart.ro/rasina-epoxidica-transparenta-de-turnarecu-2-componente-translux-d150-2kg.html
      Spor la treaba!!

      Ștergere
  29. Buna ziua,

    Am achizitionat acum ceva vreme rasina E30 pe baza de apa. A venit momentul sa o folosesc. Dupa toate comentariile citite aici, incep sa ma tem putin referitor la matuirea rasinii cand se intareste in matritele de silicon (le-am achizitionat tot de la dvs.), plus de asta, eu vreau sa torn rasina direct in baze metalice ca cercei, inele, pandantive introducand colaje cu peisaje, etc. In urma vizualizarii mai multor tutoriale de pe youtube, am vazut ca procedura este urmatoarea: se curata baza cu alcool, se lasa sa se usuce, se lacuieste colajul ales care este din hartie cu un lac, ca rasina sa nu intre in contact cu colajul ( intrebare: tot pe baza de apa sa fie lacul?), se lasa sa se usuce 15-20 de minute sau o ora in functie de lacul si rasina folosite, apoi se toarna rasina. Ceea ce ma nelamureste pe mine ca si intrebare este: la rasina E30 ce fel de lac se foloseste? Pe baza de apa, la fel ca rasina sau pe baza de alti solventi?

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua!
      Nu trebuie sa va temeti de rasina. Matuirea de suprafata apare daca matrita are pelicula de praf, sau este umeda (insuficient uscata). Matritele care au specificatia ca sunt lucioase, se preteaza in mod expres pentru E-30 ( variantele nelucioase au aparut cand era doar Cristallo ca rasina de incluziune, aceasta devenind lucioasa cand se aplica aer cald cu pistolul). La piesele din E-30, problemele de suprafata se smirgluiesc cu hartie abraziva de apa (granulatie 1000, 1500,2000) si apoi se lustruiesc cu pasla si pasta de lustruit.
      Pentru protejarea colajelor puteti folosi Plasti Spray (material ce are rol de intermediar intre tipurile diferite de materiale, atunci cand unul din ele este plastic, in acest caz, rasina). Faceti intotdeauna un test pe o alta piesa, din acelasi material, inainte de a o monta pe cea buna in baza metalica.
      Daca mai aveti nelamuriri...scrieti-ne pe adresa de mail a site-ului, exact care este natura problemei, impreuna cu intreg procesul de executie.
      O zi buna.

      Ștergere
  30. Multumesc pentru raspuns. Deja sunt pe cale sa testez rasina cu lacul pe baza de apa pe care il am, pana la achitionarea spray-ului pe care mi l-ati recomandat.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  31. Caut o rasina pt impregnarea lemnului(in general lemn moale sau atacat de ciuperci, mucegaiuri) impregnarea se face in vid cu timpi mari de lucru si polimerizare termica. imi puteti recomanda ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.
      Puteti folosi rasinaE-30 sau Translux D150.

      Ștergere
  32. Buna ziua! Va multumesc mult pentru acest articol!
    As dori sa achiztionez si eu aceasta rasina, dar am cateva intrebari.
    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
    1. Poate fi pusa pentru uscat in recipiente ff mici de sticla ? ( au capacitatea de 1 -2 ml) ?
    2. Poate fi combinata cu un lichid, de ex lapte? Am in plan sa fac niste decoratiuni minuscule in care pun cativa stropi de lapte. Credeti ca nu s-a usca rasina sau imi recomandati o alta rasina pentru acest proiect?
    3. Rasina distruge in timp matritele de silicon? Mai pot fi folosite ulterior si pentru argila polimerica? sau invers daca au fost folosite si pentru argila, mai pot fi folosite si pentru rasina? e bine sa am matrite separate?

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna ziua! Va multumesc mult pentru acest articol!
    As dori sa achiztionez si eu aceasta rasina, dar am cateva intrebari.
    Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
    1. Poate fi pusa pentru uscat in recipiente ff mici de sticla ? ( au capacitatea de 1 -2 ml) ?
    2. Poate fi combinata cu un lichid, de ex lapte? Am in plan sa fac niste decoratiuni minuscule in care pun cativa stropi de lapte. Credeti ca nu s-a usca rasina sau imi recomandati o alta rasina pentru acest proiect?
    3. Rasina distruge in timp matritele de silicon? Mai pot fi folosite ulterior si pentru argila polimerica? sau invers daca au fost folosite si pentru argila, mai pot fi folosite si pentru rasina? e bine sa am matrite separate?

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna ziua.
    1. Da. Rasina se poate intari in recipiente mici.
    2. Nu. Laptele contine apa, iar aceasta afecteaza polimerizarea rasinii/lor. Faceti o imitatie de lapte din rasina.
    3. Da. Rasina/rasinile sunt corozive chimic si afecteaza suprafata lucioasa a matritelor. Ordinea de folosinta preferabila ar fi urmatoarea: dupa ce matritele nu mai corespund pentru turnari cu rasini , le puteti folosi pentru lutul polimeric(atata timp cat isi pastreaza integritatea fizica). Daca ati folosit pentru lut polimeric (fara coacere in matrita), exista posibilitatea sa turnati rasina in mulaj, atata timp cat si-a pastrat suprafata lucioasa. Pentru turnari din rasina E-30 a formelor geometrice,luati doar mulaje ce au mentiunea ca sunt lucioase pe suprafata (cele nelucioase sunt pentru rasina Cristallo, urmate de tratament termic la suprafata piesei obtinute) .
    Evitati expunerea matritelor siliconice la temperaturi ridicate , caci desi acestea rezista pana la 200 grade C, isi vor pierde uleiul siliconic si vor imbatrani prematur. Textele de genul "se pot baga si in cuptor" va indeamna sa va distrugeti matrita (cu exceptia cauciucurilor siliconice pentru turnari metale cu punct de topire joasa, cauciucurilor HTV sau cele alimentare ce au specificatia ca se pot coace) . Dumneavoastra puteti sa bagati matrita oriunde, asta nu inseamna ca isi va mai indeplini functia pentru cre a fost creata.
    Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna seara....ma ocup de ceva timp cu diferite tehnici si practici handmade...si acum vreau sa incep sa creez bijuterii cu ajutorul rasinii epoxidice...am studiat putin acest procedeu...dar....nu stiu de unde sa procur acele mulaje/matrite ptr. cabochoane.Am vazut pe net multe forme de matrite si nu stiu de unde se pot procura.Pe acele sabloane erau multe forme de aceeasi dimensiune .Ce am vazut pe Complex Art acum cateva minute nu ma prea multumeste....as dori o singura plansa de silicon care sa contina diverse forme,dar si mai multe ca numar.Am vazut pe YouTube si as fi recunoscatoare daca cineva ma va putea ajuta cu informatia aceasta.
    Va multumesc
    Vali.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru modelele existente in mulajele silicionice de pe site, putem executa la comanda si paturi cu mai multe cabochoane. Scrieti pe mail-ul complexart ce modele existente doriti si cate ca numar pe o patura siliconica. Lasati si un numar de telefon pt contact. Eventual ne-ar ajuta si o poza cu exact ce doriti.
      contact@complexart.ro
      O zi buna.

      Ștergere
  36. Pentru modelele existente in mulajele silicionice de pe site, putem executa la comanda si paturi cu mai multe cabochoane. Scrieti pe mail-ul complexart ce modele existente doriti si cate ca numar pe o patura siliconica. Lasati si un numar de telefon pt contact.
    O zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  37. In aceasta rasina se poate introduce praful ceramic sau pigment metalic? Daca da, in ce proportii? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pigment metalic se poate introduce si are un efect foarte frumos - e suficient o proportie foarte mica sa adaugati ! Daca veti testa va veti da seama de ce (deoarece pigmentii sunt foarte puternici si nu se folosesc in cantitati mari :) Praf ceramic nu ! Nu am incercat inca si nu cunoastem reactia lui la rasina ! Puteti incerca dvs. poate e OK !

      Ștergere
  38. Buna, am cumparat rasina efect de apa E-30 de 1,6kg si am o intrebare pentru ca nu am mai folosit pana acum.
    1.Daca desigilez continutele, si folosesc doar o anumita cantitate, restul ce ramane se poate pastra pentru mai tarziu, sau se altereaza calitatea rasinei?
    2. As putea sa pictez cu culori acrilice pe o foaie mai mica iar aceasta sa o introduc in interiorul unui mulaj, se poate turna rasina peste fara a trata cu lac sticlos mica pictura?

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara.
      1. Dupa desigilare, rasinile epoxifice au o valabilitate de cca. un an, daca este pastrat in conditii de temperatura si umiditate potrivite.
      2. Puteti picta astfel de fundaluri, insa exista posibilitatea ca rasina sa dilueze culorile ( testati si vedeti cum se comporta aceste vopsele, bine uscate,caci eu nu am folosit o astfel de metoda).
      O seara buna.

      Ștergere
    2. Buna ziua,spuneti-mi si mie o adresa de unde ati cumparat rasina.....multumesc

      Ștergere
    3. Buna ziua, rasina E30 o puteti comanda de pe - www.complexart.ro - aici:
      http://www.complexart.ro/rasina-1-6-kg-efect-de-apa-e-30.html

      Ștergere
  39. As dori sa stiu daca rasina E30 se poate folosi pt matrita din sticla. Ma intereseaza sa stiu daca rasina va ramane sau nu lipita de sticla.

    RăspundețiȘtergere
  40. Vreau sa stiu si eu daca rasina E30 o pot folosi in tehnica de pictura 3D?
    Practic sa pictez cu culori acrilice intre straturilr de rasina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da ! De ce nu ? O idee foarte interesanta ! :)
      Va recomand de asemeni sa stiudiati si rasina - glazura la rece:
      http://www.complexart.ro/25679-lac-sticlos-bicomponent-1-la-1-40-ml-pentart.html
      si aici:
      http://www.complexart.ro/rasina-epoxidica-lac-sticlos-30-15-ml-pentart.html

      Ștergere
  41. Buna,

    Cu ce masori greutatea (50 gr si 30 gr)?
    Cu seringa e ok sau ar fi mai bine cu un cantar de bucatarie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greutatea o masurati cu cantarul.
      Volumul il masurati cu seringa.
      In fisa tehnica gasiti densitatea, valori care va ajuta sa determinati greutatea dorita cu ajutorul seringilor.

      Ștergere
  42. Buna ziua. Aceasta rasina se poate turna peste lut polimeric? Si mai am o intrebare: amestecul se poate realiza in pahare de sticla sau in cele de plastic de unica folosinta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, da este foarte buna aceasta rasina si ptr. glazurarea lutului polimeric dupa ce a fost copt. Amestecul se poate face si in pahar de sticla doar ca dupa intarire se va lipi foarte tare de sticla, in schimb cel mai recomandat ar fi sa se faca amestecul intr-un recipient sub forma de tava din cauciuc siliconic - in curand vom avea pe stoc acest recipient aici: http://www.complexart.ro/rasini/ - dar puteti folosi linistita si un pahar de plastic.
      Va recomandam de asemeni ptr. realizarea unor martisoare deosebite si rasina - LAC STICLOS de la Pentart - vedeti tutorialul aici:
      http://creativhobby.blogspot.ro/2012/01/glazura-la-rece-lacul-sticlos-de-la.html

      Ștergere
  43. Buna ziua. As dori sa folosesc aceasta rasina pentru a imbraca tablouri pictate. In fisa tehnica a produsului este mentionat faptul ca ingalbeneste in timp. In acest caz, nu vad cum ar putea fi folosita in acest scop sau chiar pentru realizarea bijuteriilor. Nu este o rasina rezistenta UV !!! Puteti sa ma lamuriti in aceasta privinta? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest produs NU se foloseste in arta profesionala clasica, traditionala, care are pretentia de a rezista sute de ani in stare perfecta ! Este un produs ptr. arta moderna, mai trecatoare - happening-uri, arta ca obiect, etc :) si oricum un pic de patina galbuie in timp poate oferi produsului o tenta putin de chihlimbar, de pretiozitate, ca si un vernis de antichizare - de asemeni majoritatea vernis-urilor pe baza de rasini naturale (damar, mastic, etc) ingalbenesc in timp si nici un muzeu nu se supara ptr. asta si de asemeni acest produs este inclusiv ptr. hobby nu ceva super profesional. Daca se spune ca se ingalbeneste in timp, a nu se intelege ca se ingalbeneste tare sau imediat. Se poate ingalbenii in cativa ani buni, nu este o regula, depinde de factorii externi.
      Cu stima,

      Ștergere
  44. Buna ziua,

    Doresc sa confectionez obiecte de design interior 3D cu flori incastrate sau alte elemente, in mulaje mari ( diametre intre 5 si 15 cm ) si am cateva intrebari:
    1. Ce rasina transparenta as putea folosi fara sa fie necesar sa torn in mai multe straturi( sau macar sa torn 2 straturi )pentru o sfera cu diametrul de 8cm si incluziuni care depasesc 50% din volumul ei?
    2. Obiectele introduse (flori, insecte etc ) au nevoie de o tratare speciala inainte de a fi introduse in rasina?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna.
      1.Pentru turnare in mase mai groase de 2-3 cm, singura rasina care se preteaza este Plexifluid.
      2. Dat fiind faptul ca rasinile transparente au o oarecare corozivitate, din putinul ce l-am aflat, plantele trebuiesc tratate printr-o tehnica speciala. Nu cunosc detalii caci nu am aprofundat subiectul.
      Cu stima

      Ștergere
    2. Buna ziua,

      1. o alternativa la Plexifluid ar putea fi acesta? https://complexart.ro/fe039k1-sintafoam-invisible-a-b-1kg-rasina-bicomponenta-transparenta.html (stiu ca nu il aveati la momentul cand ati scris comentariul de mai sus)
      Sau daca nu, care e diferenta dintre ele? (va in pozele de la Sintafoam compozitii de grosime mare)

      2. Va rog mult, unde ati aflat ca plantele trebuiesc tratate printr-o tehnica speciala? E foarte important pentru mine, si nu stiu UNDE sa gasesc informatia...

      Multumesc mult!

      Ștergere
  45. Răspunsuri
    1. Desigur, face priza pe orice suport, inclusiv sticla, mai ales lemnul care este si semi-absorbant.

      Ștergere
  46. Buna ziua. rasina + intaritor la cantitate mai mica gasim? pentru a testa daca ne descurcam cu ea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      cea mai mica varianta o avem la 320 gr. aici:
      http://www.complexart.ro/rasina-efect-de-apa-small-e-30-320-gr.html

      Ștergere
  47. Buna ziua! Am lucrat cu rasina pentru a umple niste baze de inele si cercei de mici dimensiuni (14-16mm diametru). In prima zi dupa uscate bijuteriile straluceau, aratau frumos. Insa dupa 2-3 saptamani rasina a inceput sa capete o tenta mata si urme ca de amprenta. Mentionez ca am folosit rasina E30. Am cantarit cu cantarul, nu cu seringa, respectand insa proportiile. E posibil ca asta sa fie problema? Exista un lac sau o solutie care poate fi data pe deasupra pentru a pastra luciul? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  48. Buna seara.
    Nu e o problema ca ati cantarit cu catarul, atata timp cat nu e vorba de cantitati foarte mici unde cantarirea poate fi inexacta. O posibila cauza poate fi temperatura mica de intarire (ideal 25-30 grade C)sau neomogenizarea uniforma (ele arata lucioase la inceput caci s-a intarit pelicula de suprafata, insa in interior e posibil sa fi fost neintarita). O alta cauza poate fi umiditatea din aer in timpul intaririi amestecului sau umezeala ustensilelor spalate si insuficient sterse. Va trebui sa urmariti la fiecare turnare care sunt conditiile de lucru, iar daca se repeta esecul, va trebui sa identificati eroarea din procesul de executie.
    Daca rasina este intarita dar are "riduri", solutia cea mai buna este de slefuire si lustruire a calotei (urmariti clipul cu procesele acestea) . Nu mai recomand nimanui sa "lacuiasca" caci sunt mari sanse sa existe o rezistenta scazuta in timp.
    Cu stima

    RăspundețiȘtergere
  49. Credeti ca aceasta rasina se poate turna intr-o matrita facuta din sticla?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate turna. Nu se poate scoate piesa. Rasina e puternic adeziva.

      Ștergere
  50. Buna ziua, intr-un comentariu de mai sus ati mentionat ca pentru mulaje mai mari de 2-3 cm se preteaza o rasina numita Plexifluid. Aveti idee daca acest tip de rasina interactioneaza cu polistirenul? Adera la el? Il poate "distruge"?
    Multumesc frumos,
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna ziua hartia poate bagata in aceasta rasina?

    RăspundețiȘtergere
  52. Buna ziua,
    Ce adeziv poate fi folosit pentru a lipi cabochon-ul rezultat din aceasta rasina pe o baza de cabochon metalica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      Va recomandam adezivul de bijuterii de la Stamperia - gasiti aici:
      https://complexart.ro/dc10p-adeziv-pentru-bijuterii-23-gr-stamperia-.html

      Ștergere
  53. Buna ziua,
    Atunci cand se masoara cu seringa este corect ca pt fiecare 1,15 ml din componenta A sa se adauge 1,03ml din componenta B?

    RăspundețiȘtergere
  54. Buna ziua ! Am început sa realizez pandantive din rășină dar din același lot unele dintre ele in contact cu piele devin mate .

    RăspundețiȘtergere
  55. Buna ziua,
    Dupa turnare aceste rasini rezista in timp ani, zeci de ani?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  56. Buna seara ! As dori sa stiu aceasta rasina este incolora ?

    RăspundețiȘtergere